21 October 2008

Kematian itu pasti..

Bismillahirrahmanirrahim..

Al-fatihah untuk arwah..

Aku baru dapat berita seorang member photographer telah kembali kerahmatullah Ahad lepas..dia masih muda(awal 20an) dan berbakat besar dlm bidang photography ni..Allahyarhamah selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Bukit Kiara pada hari tersebut juga..meninggal dunia sebab cancer yang dihidapinya sejak umur 13 tahun..kat forum guna nick saraziz..

Aku pernah jumpa dia 2 kali kat exhibition Rantai Shah Alam beberapa bulan lepas..ramah dan ceria je orangnya..tak tahu itu merupakan kali terakhir jumpa arwah..Al-Fatihah kepada Allahyarhamah Wan Maisara Amirah bt Wan Abdul Aziz..semoga rohnya ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman,amin..

~ http://saraziz.blogspot.com
~ http://www.flickr.com/photos/saraziz
~ http://uk.youtube.com/watch?v=AqF70BaqWhg&feature=related


17 comments:

kuncop said...

inna lillawainalilla hirajiun..
setiap yang hidup tu pasti akan merasa mati...
semoga allah cucuri rahmatnya keatas roh arwahyarhamah Wan Maisara dan ditempatkan bersama-sama org2 yg soleha, alfatihah...

ps: apakah pula amalan hidup kita untuk dibawa bekal diakhirat nanti ya... *tafakur jap*

Masy said...

innalillah...
cantik orgnya.. alfatihah utk arwah n takziah utk keluarganya...

Acai said...

kuncop - betul tu dik..kita yang masih hidup nilah kena hisap dan timbang diri kita sama ada bersedia untuk kearah itu..amin atas doa kuncop tu..

kak masy - slm kak, takziah untuk keluarga arwah..al-fatihah.

sarah mohd shukor said...

acai, sy pernah follow dia dulu. sy pun terkejut tau dia dh meninggal. she's a sweet lady. Al-Fatihah.

maria said...

ya Allah... lamanya dia tanggung derita sakit kanser... mesti sgt tabah wan maisara ni kan acai... takleh imagine mcm mana org sakit masih boleh ceria dan menceriakan org lain... moga arwah tenang di sana... amin...

sya said...

Innalillah...
Al-Fatihah kpd arwah..
teringat kat arwah kwn baik saye,Allahyarham Mohd Harris..
minggu depan genaplah setahun arwah dh pergi....
Al-Fatihah kpd meraka...

bulanbiru said...

Assalamualaikum..
InnaLillah.....
Moga keluarganya tabah menerima ujian dariNya.
*hari ni jg saya menerima berita neneknda seorg kawan saya di Mesir telah kembali kerahmatullah..
#teringat arwah Ibu saya yg mengidap cancer hati..penderitaanya hanya Allah shj yg tahu..
Al-Fatihah...

"Janji Allah tentang mati itu adalah benar.."

Acai said...

Sarah Mohd Shukor - slm sarah, mudah2an dia ditptkan dikalangan orang yg beriman,amin.

maria - slm awk..:)itulah, bila kita tengok dia memang ceria dan ketawa je..tak tahu rupanya dia menanggung sakit camtu sekali..moga arwah tenang disana,amin.

sya - slm awk, innalillah..kepada yg telah pergi kita sedekahkan al-fatihah untuk mereka..

bulanbiru - slm bulan, moga sihat2 hendaknya..bulan mesti tahu bagaimana mereka menanggung sakit tersebut kan..al-fatihah untuk arwah ibu bulan ye..

cemut said...

alfatihah..kesian nya.very sweet budak nye kan..meninggal di dlm bln syawal..moga dicucuri rahmat... giliran kita entah la pulak.

Mey Laurie said...

alfateha.
kita semua akan menyusul.
mati itu lah penasihat.

Acai said...

cemut - slm cemut, betul tu cemut..masa kita je tak tahu lagi ni,huhu..

mey laurie - slm makchique, moga sihat2 hendaknya ye..:) betul tu kak..ia sebagai peringatan kepada kita semua..

Qaseh said...

inna lillawainalilla hirajiun..
Al fatihah

fizz said...

Salam,

Al Fatihah buat arwah. Dia dijemput Allah dalam usia yang muda, kita entah bila...semoga arwah ditempatkan di kalangan orang2 yang dirahmati Allah..

Acai said...

qaseh - slm kak,terima kasih kak..kita doakan dia sesama ye..

fizz - slm fizz, moga sihat2 hendaknya..amin ats doa awk ye..:)

meen said...

Al-Fatihah

Acai said...

meen - alfatihah juga untuk dia..

one said...

ramai juga sahabat blogger yg happened to know her..
sayu sungguh bila baca seorang teman blogger merangkap kawan sekolahnya buat tribute..

entahla, klau sahabat tersayang dijemptNya pergi,bagaimana penerimaan diri yg berjuang hidup ini

Trip Terengganu #teamjawe 2019

Bismillahirrahmanirrahim, Cuti sekolah lepas kitorang jalan-jalan ke Terengganu. Seramai 5 buah keluarga teamjawe join percutian kali ini...