07 January 2017

Haramain yang dirindui

Bismillahirrahmanirrahim



Ketika aku menulis ni aku baru je balik dari menunaikan umrah bersama family dan sahabat-sahabat aku yang lain.

Alhamdulillah, Allah permudahkan urusan dan luaskan rezeki untuk kami semua dijemput sebagai tetamu Allah. Ini sekadar nak rekod je perjalanan kami selama 12 hari bermula 24 Disember 2016 hingga 4 Januari 2017. Pertama kali dapat sambut tahun baru di Haramain.

Aku pergi dengan sahabat baik aku Halil, Saipi dan Raja Fariz. Mereka semua bawa keluarga. Campur toddler 2 orang semuanya 20 orang. Kitorang menggunakan travel Zahafiz. Punyalah besar Zahafiz punya group sampai mereka charted MAS A380 untuk bawa jemaah mereka sahaja.

Pertama kali naik kapal terbang 2 tingkat. Lalu air pocket yang biasanya memualkan perutpun tak terasa sangat. Lebih 400 orang dari group Zahafiz join umrah pada kali ini.


Aku masih lagi dibuai rasa rindu kat bumi Haramain. Kalau ada masa nanti aku cerita lagi. Itupun kalau aku rajin. Kalau tak rajin ini jelah aku punya entry.

Wallahua'lam.

1 comment:

Rindu

Terlalu rindu. Rindukan ketenangan, kedamaian, kegembiraan, bau udara, cuaca di Haramain.