19 April 2017

Penunggang motorsikal dan hujan.

Bismillahirrahmanirrahim,


Inilah nasib penunggang motorsikal ketika hujan.

Kalau redah je kekadang langsung tak nampak jalan. Sebab motor mana ada viper nak lap cermin depan macam kereta. Harapkan tangan jelah.

Bayangkan saja, naik kereta ketika hujan lebat pastu tak pasang viper. Apa korang nampak?

Begitulah yang penunggang motorsikal ni rasa. Sebab tu kena lebih berhati-hati.

Bila angin bertiup ketika duduk kat bus stand ni, semua ke kanan, kiri, depan belakang,hehe. Akhirnya semua basah. Sebab angin ketika hujan datang dari semua arah.

Semoga kita semua selamat dalam perjalanan. Elakkan berlindung kat tempat yang susah dilihat. Tak nak kejadian kat Kajang dulu tu berulang. Lori langgar hampir semua penunggang motorsikal yang berteduh sebab hujan. Ramai meninggal dunia.

Wallahua'lam.

No comments:

UPSR

Bismillahirrahmanirrahim, Sedar tak sedar dah nak masuk bulan ke-10 dalam tahun 2017. Cepatnya masa berlalu. Hari ni hari pertama UPS...