31 May 2017

Ramadan 2017

Bismillahirrahmanirrahim,



Lupa aku nak buat entry Ramadan kat sini. Sebagai rekod untuk masa depan.

Harini dah 5 Ramadan. Alhamdulillah, bertemu lagi kita semua dalam bulan Ramadan Al-Mubarak. Bulan penuh kerahmatan dan keampunan.

Aku cuba jauhkan diri dari sosial media sepanjang bulan ini. Setakat 5 hari ni aku dapat rasa perubahan positifnya. Aku ada lebih banyak masa. Aku tak tahu tentang cerita-cerita viral di sosial media yang biasanya tidak elok dan takde kaitan dengan aku. Aku tak rasa nak bagitau apa aku buat. Aku boleh banyak baca Al-Quran. Rasanya paling banyak dapat baca berbanding tahun-tahun lepas.

Selamat berpuasa dan beribadah sepanjang bulan Ramadan. Semoga semua amalan kita diterima oleh Allah dan kita semua jadi insan lebih baik apabila keluar daripada Ramadan nanti, amiin.

Wallahua'lam.

No comments:

Cerita Raya 2017

Bismillahirrahmanirrahim, Raya 2017 di Kampung Matang Kunda, Bagan Datoh, Perak. Wallahua'lam.