10 January 2018

Tahun 2018

Bismillahirrahmanirrahim,



Tiada nikmat yang lebih besar kita perolehi dalam dunia melainkan nikmat keimanan. Tanpa sedar kebahagiaan, ketenangan fikiran, ketenteraman jiwa juga merupakan rezeki terbesar yang Allah beri yang jarang kita syukuri.

Aku harap dapat memperbaiki lagi diri aku dalam tahun 2018 ini. Dapat tambah lingkungan kawan yang baik-baik, yang selalu ingatkan kebaikan, yang tegur aku bila aku malas ke surau/masjid, yang selalu ajak ke majlis ilmu, yang bila aku tengoknya aku teringat perkara baik-baik. Dapat buang sifat-sifat mazmumah dalam hati.

Kita semua sedang menjalankan takdir Allah. Berjalan siang malam atas muka bumi Allah ke sana sini melakukan apa yang kita suka. Ia bukan sia-sia. Semua akan dipertanggungjawabkan. Semua ada balasan pahala dan dosa.

Semoga Allah lindungi dan rahmati kita semua.

Jika kita mati tahun ini, mudah-mudahan Allah ampunkan dosa-dosa kita yang lepas, terima amalan pahala kebaikan kita dan juga kepada seluruh keluarga, sahabat dan muslimin muslimat yang telah meninggalkan kita lebih awal.

Wallahua’lam.

1 comment:

Dewi Aja said...

Hello! Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Apakah Anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website kami http://kbagi.com/ atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.
Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

Bismillahirrahmanirrahim, Alhamdulillah, dengan cuti yang panjang sekarang, ramai mengambil peluang bercuti, balik kampung dan habiskan ma...